søndag 3. juni 2012

Hull i veggen!


Vi hadde håpet at bunnstokken i den ene ytterveggen i gangen og hallen ikke skulle være så veldig råtten, sånn at vi bare kunne skrape ut og felle inn litt nytt.


Men etter å ha pirket og skåret ut litt fant vi jo fort ut at vi måtte gå litt mer drastisk til verks her.

 

så da var det bare å begynne å ta ned eternittplatene på utsiden og sikre veggen


for her måtte det skjæres ut helt igjennom!


Vi måtte ta bort 50cm opp i veggen, i en lengde på over 3,3meter
(noe jeg synes var fryktelig skummelt akkurat i det motorsaga ble startet ;) )

Muren ble støpt slik at den nye bunnstokken (en 4x4" limtreboks) skulle ligge godt. En 2x4" ble spikret opp i hver og en av stokkene i veggen, før det hele ble støttet opp av 4"4 med 60cm mellomrom (greit solid :) )


 Nå som dette er ferdig er det endelig klart for nye gulvbjelker i de to siste rommene!


Ha en fin kveld!

3 kommentarer:

  1. Hei, du!
    For en morsomt prosjekt dere har lagt ut på :-) Det ser ut som om dere har mange av de samme utfordringene vi har hatt. Den råtne bjelken ser skremmende kjent ut! Så fint at du la igjen en kommentar hos meg, så fant jeg veien inn på bloggen din.

    Jeg kommer tilbake. Ha en finfin dag!
    Marie i Fattighuset

    SvarSlett
  2. Jeg blir litt stum når jeg ser slike prosjekter. Imponerende. Lykke til videre.

    SvarSlett
  3. Takk for hyggelige kommentarer! ♥ Ha en fin helg!

    SvarSlett