onsdag 8. februar 2012

I dag..

Har jeg trålet meg videre gjennom uendelige bilder av parkett!

Oppe i andre etasje skal vi male de gamle gulvene, men gulvene i førsteetasje var desverre ikke til å redde så her må vi finne noe fint å legge på!



Det er virkelig ikke lett å skulle velge, -det er jo liksom ikke noe man bare bytter ut sånn helt uten videre. vi gjør iallefall ikke det da.. ;)


 Vi har "prøvestått" disse prøvene vi har hjemme..
 Jeg falt for de to bredeste av prøvene fra bygg24, (likte best den mørkeste av de to)  men de anbefales ikke når man skal ha gulvvarme (typisk at jeg faller for akkurat dem da..).

Så da får jeg vel bare lete videre! kan trøste meg med at jeg fortsatt har god tid til akkurat det ;)

KLEM♥


2 kommentarer:

  1. Hei, C! Takk for koselige ord på bloggen min!
    Har gjettet meg frem til at du kanskje er datter av M & G?
    Så gøy at dere har kjøpt det gamle huset. Litt av en utfordring, men det ser jo veldig sjarmerende ut! Nå har jeg sittet og sett på bildene dine, og dere har jo kommet ganske langt allerede. :)

    Å velge gulv er både spennende og viktig. Prøvene ser veldig fine ut. Har dere vurdert en overflate som er børstet? Finnes med flere finisher? Det kunne passet godt inn til huset forøvrig, men det må jo også passe til stilen dere liker og vil ha i huset.

    Ønsker deg en fin ettermiddag!

    Klem,
    Anette Willemine

    SvarSlett
  2. God kveld Anette! Ja da har du nok gjettet riktig! ;)

    Det er mye jobb, men det kommer nok til å bli veldig bra til slutt! Vi synes det går litt tregt akkurat med denne skiftingen av etasjeskilleren, så det er jo koselig å høre at du synes vi har kommet langt ;)

    Vi ser på alt mulig av gulv akkurat nå. Det eneste vi vet ganske sikkert er at vi vil ha enstavs, forholdsvis lyst mot gråbrunt.(De største av prøvene på bildet er oljet,røkt,børstet og bølget.)
    Det er virkelig ikke lett nei. Vi er alltid åpne for tips ;)

    Ha en fortsatt fin kveld!
    Klem

    SvarSlett