tirsdag 7. februar 2012

3 måneder har gått

 Det er i dag tre måneder siden vi tok over huset, så da er det vel på tide med en liten oppsummering.
(kansje litt kjedelig da men..)


Den første måneden vi hadde huset gikk vel mest til andre ting, som klargjøring for salg av rekkehuset -møter med meglere, takstmann, fotograf, visninger, budrunde, salg, Berlintur (svigerfar giftet seg der), julegaveshopping og laging (ja for jeg synes jo at jeg måtte midt oppe i det hele lage julekort og sy nisser som skulle gis bort!)
Så i praksis har vi nok bare holdt på i to måneder, med en del fridager innimellom bare til kos da ;)



Det vi har fått gjort i huset hittil:
-Tatt av alle lister i førsteetasje. Disse er "avspikret", merket og ligger nå i en haug oppe på det ene rommet.
-Revet alle tak i første etasje
- Lempet ut noen hundrede liter sagflis som var i takene
-Tømt ca en tredjedel av loftet for sagflis
-Revet etasjeskiller ned mot kjeller på kjøkken og spisestue.
- Lempet ut noen hundrede kilo med koks.
-Lagt ned rør til strømkabel
-Revet veggpanel og etasjeskille i "hall".
-Kjørt seks turer på dynga -Haugen som ligger der borte nå tilsvarer sikkert tre turer til..
-Tegnet og planlagt huset (bestemt, revurdert, tegnet på nytt- revurdert igjen..) tegningene er nå straks ferdig (eh.. ja NÅ må de vel være det!?) og vi er nok klare for å sende søknad til kommunen neste uke tenker jeg.






Jeg opererte hånden igjen på torsdag så jeg har holdt meg hjemme under teppet i helgen (ordentlig frustrert over å ikke kunne hjelpe til med noe som helst!), mens (super)mannen min har jobbet lange, kalde og ensomme dager i huset for så å komme hjem å lage mat og pleie kona si. (ikke det at det er noe nytt at han er både supermann, superkokk og supersykepleierske for meg altså) Jeg er heldig jeg!♥


Nå er alle de nye bjelkene i kjøkkenet og spisestuen avrettet og tilpasset der det stikker store steiner for høyt opp av grunnmuren, så i morgen skal det støpes opp et tynt lag med betong for å rette av grunnmuren der den er for lav.


Nå er det klart for kanalhopping mellom Tid for hjem på Tv2 og den svenske sinnasnekkeren på Tv Norge (jada jeg skulle hatt en sånn opptaksboks, det har blitt kommentert opp til flere ganger ;) )

Ha en fin kveld!
KLEM♥



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar