torsdag 1. desember 2011

Utgangspunktet

Bildene fra salgsannonsen.
Slik så det altså ut da vi tok over huset den 7. November 2011.



Stue



Spisestue
Soverom

Kjøkken
Soverom med veranda

"Hall"

I to og et halvt år har vi stått i rekkehuset vårt å speidet nyskjerrige over på huset i skogen. (rett på andre siden av veien) Når det plutselig ble aktivitet der borte i form av nedhugging av skog ble vi bare mer nyskjerrige og når til salgs plakaten kom opp satt jeg å trippet til klokken ble 0800 mandag morgen, så jeg kunne ringe megleren.

Da jeg kom inn i huset på visningsdagen var jeg solgt med en gang. Den høye takhøyden på 280cm, De brede gulvlistene med de flotte listeklossene ved dørene, trappen, romdelingen, sjarmen, ja alt var perfekt!

Det at etasjeskilleren mellom kjeller og hovedetasjen er råtten, at kloakk må kobles til, at strømmen er kuttet, at det er etternittplater på veggene ute, at det må bygges på (hvis vi får lov) for å få plass til bad og at egentlig alt i og utenfor må gjøres noe med skremte oss ikke helt bort fra det. (selv om jeg er ganske skremt ;) )

I løpet av oktober-november ble huset kjøpt og overtatt og rekkehuset solgt.

Noen planer er lagt, tegninger tegnet og ermene er brettet opp, her er det bare å begynne å jobbe!

1 kommentar:

  1. Jeg er klar til å hjelpe til med alt fra riving og rydding til snekring, gulvlegging og maling :) Gleder meg til å følge fremgangen og ikke minst første overnatting på gjesterommet :P
    Klem <3

    SvarSlett